Határtalanul

Testvériskolánk, a Zeyk Domokos Technológiai Líceum (Székelykeresztúr) diákjai jártak nálunk a “Határtalanul” pályázat keretében 2013. szeptember 16-20. között.

Diákjaink rövid beszámolója a találkozásról és a programokról:

2013. szeptember 16. 1. nap, Hétfő

Késő esti érkezés után 1-2 órás késéssel érkeztek meg vendégeink! Látszott rajtuk hogy megviselte őket a hosszú buszút! Kis ismerkedés után feltálaltuk nekik az aznapi vacsorát, majd mivel már elég késő volt magukra hagytuk őket, és a fogadó osztály hazament.

2013. szeptember 17. 2. nap, Kedd

A 17 órai ébresztő után eljött a reggeli ideje, amit azok az osztálytársaink készítettek és szolgáltak fel, akik ott aludtak a Tangazdaságban. Ezután következett az iskola gazdaságának bemutatása, majd ellátogattak iskolánkba és tárlatvezetésszerűen megtekintették azt. Eztán közös irodalom és történelem órán vettünk részt vendégeinkkel a klubhelyiségben. Ezután került sor az ebédre, amit az iskolánk falai között fogyasztottak el. Az ebédet követően Mátyus Imre tanár úr vezetésével egy budafoki pincetúrán vettek részt.

Először megnézték a Leanderes pincében a világ legnagyobb tölthető hordóját (1022 hl), majd ellátogattak a Záborszky pincébe, a nemrég átadott budafoki borvárosba és megtekintésre került egy ott lévő barlang lakás. A pincetúra a Garamvári Szőlőbirtok pezsgőpincészetében zárult, megismerkedtek a hagyományos pezsgőkészítés folyamatával. A sétát követően visszamentek a tangazdaságba, ahol már várták őket a vendéglátó osztály tagjai, és egy beszélgetős, sokszor a röhögéstől való sírás határán lévő, önfeledt délutánt töltöttünk együtt, majd a vacsorán a 22. kerület polgármestere is tiszteletét tette feleségével együtt.

2013. szeptember 18. 3. nap, Szerda

Az ébresztőt követően, a reggeli elfogyasztása után, amit szintén a fent alhatartalanul_03vó 11.A osztályos tanulók készítettek, az erdélyi vendégeink látogatást tettek a Kádár Hungary kft. hordókészítő üzemébe, ahol egy egész délelőttöt töltöttek el. Miután az üzemlátogatásról visszaértek iskolánkba, rövid várakozást és kávézgatást követően az ebédre került a sor.

Miután visszaértek a hordókészítő üzemből a tangazdaságban már várták őket a borászati iskola 11. a osztályos diákjai. Ezután egy közös szüret következett, majd amíg elkészült a vacsora (sertéspörkölt), jó hangulatú, barátias beszélgetéssel telt el az idő. A vacsora mellé osztálytársunk édesapjának, Günzer Tamásnak a pincészetéből kínáltunk különböző borokat. Az egész estét együtt töltöttük, táncoltunk, beszélgettünk. Az estét a Székely himnusz közös eléneklésével zártuk.

2013. szeptember 19. 4. nap, Csütörtök

A reggelit követően a vendégeink útnak indultak az Országház felé, majd miután hosszas várakozás után bejutottunk a Parlamentbe, idegenvezető és egy országházőr kíséretében körbejártuk az országgyűlés helyszínének egy bizonyos részét. Miután ez a program véget ért, ebédre került a sor, amit a mongol étteremben fogyasztottak, majd onnan egyenesen a Budai várba vezetett az útjuk. Ezt is körbejárták, majd ezután visszatértek a tangazdaságba, ahol már várták őket ismét. Közvetlen az érkezésük után felszolgáltuk a vacsorát, ami mellé egy pohár pezsgőt töltöttünk, amivel a hét utolsó együtt töltött estéjén koccintottunk.

2013. szeptember 20. 5. nap, Péntek

A reggeli után a vendégeink megkezdték hosszú útjukat, de ezúttal haza, legközelebb 2014. június 2-án találkozunk Székelykeresztúron.

A kirándulásról készült kisfilmet itt tudják megnézni:

Reméljük jól érezték magukat!

2. rész

2014. június 03. 2. nap, Kedd

Reggeli után az iskola igazgatója köszöntött minket majd megtekintettük az iskolát. Ezután megkezdődött a munka, a blog írása és címke tervezése és a bortartó elkészítése. Miután kész lettünk elindultunk Énlakára. Útközben megálltunk egy szénégetőnél, aztán folytatunk az utunkat úti célunk felé. Bementünk egy kisebb múzeumba, ahol egy idős hölgy megmutatta azokat a tárgyakat, emlékeket, amelyeket hatartalanul_2014_02az idő során kapott emberektől, vagy ő maga gyűjtött össze a székelységről (könyvek, írásos emlékek, fegyverek, ruhák, képek, festmények). Majd meglátogattuk Dancs Alpárt aki mondhatni a falú menedzsere, felültünk egy traktor utánfutójára, amellyel felmentünk a Firtos-hegy tetejére, ahonnan egész Székelyföld belátható. Énlakán megtekintettük a templomban elhelyezet székely rovás írást aminek a jelentése „Egy az Isten”.

2014. június 04. 3. nap, Szerda

A harmadik nap a reggeli után utunk Székelyderzsre vezetett, ahol megnéztük a faluban lévő templomot, amelyben látható egy jó állapotban lévő Szent László legendát megörökítő freskó. Ezután elmentünk Bögözre, ahol hasonlóan jó állapotban lévő freskókat láthattunk. Kora este az osztály elment a székelykeresztúri református templomba, ahol az istentisztelet után részt vettünk a trianoni megemlékezésen. Végül késő este az iskola udvarán szalonnasütéssel, beszélgetéssel zártuk a napot.

2014. június 05. 4. nap, Csütörtök

Reggeli után utunk Farkaslakára vezetett, ahol megnéztük Tamási Áron sírját. Aztán elindultunk Korondra, ahol betértünk egy agyagtálakat készítő családi vállalkozáshoz, ahol néhányan saját maguknak készítettek anyagból használati tárgyakat. Ezután a parajdi sóbánya felé útközben megálltunk a Csiga-dombnál, amely egy olyan tanösvény, ahol egy sós forrás tekinthető meg. A Csiga-domb után megérkeztünk Parajdra, ahol bementünk a sóbányába, az ott eltöltött séta után visszamentünk Korondra, ahol mindenki tudott valami kis apróságot venni. Vissza – Székelykeresztúr felé – megálltunk Székelyudvarhelyen, ahol megnéztük a várost, és Orbán Balázs sírhelyét. Végül este a vacsora után egy a hetet lezáró bulival zártuk a le a napot.

2014. június 06. 5. nap, Péntek

Az utolsó napon a megszokottnál korábban reggeliztünk, így körülbelül fél 8-kor el tudtunk indulni haza. Búcsút vettünk vendéglátóinktól, és megkezdtük hosszú utunkat Budafok felé. Így zárult ez a egy hét, ami alatt mindkét iskola tanárai és diákjai sok-sok új, szép és biztosan felejthetetlen élménnyel gazdagodott.

CÍMERÜNK

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

Felnőttképzési engedély száma: E/2021/000028

Cím:
1221 Budapest, Kossuth Lajos u. 83.