Rendkívüli tájékoztató!

Tisztelt Szülők! Kedves Tanulók és Hallgatók!

 

A koronavírus járvány terjedése miatt a kormány a koronavírus miatti új munkarend bevezetéséről a köznevelési és szakképzési intézményekben szóló 1102/2020. (III.14.) Korm. határozatban, valamint az emberi erőforrások miniszterének a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről szóló 3/2020. (III.14.) EMMI határozatban az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. A döntés az óvoda, a pedagógiai szakszolgálati intézmény és a pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény kivételével érinti valamennyi köznevelési intézményt. Annak érdekében, hogy az új munkarendre történő áttérés minél inkább zökkenőmentes legyen, szeretném Önt, Önöket tájékoztatni az alábbiakról.

 

  1. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. Hangsúlyozom, hogy ez nem rendkívüli szünetet jelent, hanem az oktatás módjának megváltoztatását, amelynek keretében továbbra is biztosítani kell a tanulók számára a tanulás Alaptörvényben rögzített lehetőségét. A megváltozott körülményekhez az intézményeknek és a pedagógusoknak is alkalmazkodniuk kell.

 

Az új munkarend értelmében a tanulóknak tilos a köznevelési intézmények oktatási célú látogatása. A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók között online vagy egyéb, személyes találkozást nem igénylő formában történik. Ezt oly módon kell megszervezni, hogy a tananyag tantermen kívüli, digitális munkarend keretében történő átadása alkalmas legyen a tanuló tanulmányi követelményeinek teljesítésére.

A tantermen kívüli, digitális munkarend időtartama alatt a tanulók lehetőleg kerüljék a nagyobb csoportos találkozásokat, közös programokat. Felügyeletüket a szülők, családok, szomszédok bevonásával, kis csoportokban célszerű megszervezni. A gyermekek felügyeletét nem javasolt a nagyszülőkre bízni, hiszen ők a legveszélyezettebbek. (Az eddigi bekezdéseket az EMMI tájékoztató leveléből idéztük!)

A Soós István Borászati és Élelmiszeripari Szakgimnázium és Szakközépiskola tantestülete megvitatta, miként tud eleget tenni a kormányrendeletben megfogalmazott feladatok ellátására. Az oktatást digitális formában folytatjuk. A szaktanárok minden osztály eredeti órarendjének megfelelően, napi bontásban küldik ki a feladatokat.

A feladatok tartalma különböző formában fog megjelenni a tanulók által megadott e-mail címeken.

  • kifejtős kérdések
  • megoldandó feladatok
  • tesztek
  • elektronikus felületeken megadott témakörök feldolgozása
  • saját tankönyvben, munkafüzetben kijelölt feladatok

 

A feladatok visszaküldésére meghatározott idő áll rendelkezésre. A válaszokat a szaktanár értékeli majd, erről tájékoztatást is ad a tanulónak.

Elképzelhető, hogy Skype-on vagy Messenger videóhívásban szóbeli feleletre is szó kerül, amennyiben a technika rendelkezésre áll a tanulónál.

Az érettségizők esetében javaslom, hogy ha ez nem áll rendelkezésre, próbálja valamelyiket letölteni.

A tanítás érdekében lehetőséget biztosítunk a szükséges tankönyv kivételére az iskolai könyvtárból. Ennek ideje minden héten, csütörtökön 10:00-12:00-ig. Előzetes bejelentkezést kér Móricz Ágnes tanárnő!

Nappalis tanulóink részére előírom, hogy mindennap jelentkezzenek be az osztályfőnökük/tanáruk által megadott felületen.

Nyomatékosan kérem tanulóinkat, hogy pontosan tartsák be a feladatokra adott visszaküldési határidőket, hiszen a szaktanároknak jelentősen megnő az adminisztrációs feladatuk.

Aktív és intenzív együttműködést kérek az érettségire és a szakmai záróvizsgára készülő tanulóktól, hallgatóktól az elkövetkező időkben.

Honlapunkra feltesszük a szaktanárok „fogadóóráját”, ahol ki van jelölve, mely időpontokban lehet az adott kollégát megkeresni, az esetleges kérdést részére feltenni.

A digitális oktatást nappalis tanulóink részére szerdán (2020.03.19-től) indítjuk!

A szakmai gyakorlatok esetleges megtartásáról külön értesítést küldünk a szakiskolásoknak, az esti oktatásban és az OKJ-s borásztanfolyamon résztvevőknek.

Nappalis hallgatóink a KRÉTA-rendszerben tájékozódhatnak a megadott feladatok tartalmáról és a számonkérések eredményeiről.

 

Felhívom minden tanuló figyelmét, hogy fokozottan gondolja át, milyen közösségi találkozókon, baráti összejövetelen vesz részt ebben a helyzetben. Ésszerű megoldás lenne, ha ezeket a programokat lemondanák és csak az alapvető tevékenység érdekében mennének közösségekbe.

Megelőzésként a közösségi közlekedésben célszerű maszkot viselni és induláskor, hazaérkezéskor alapos szappanos kézmosást alkalmazni az alapvető higiéniai kézmosás mellett.

 

Mindenféleképpen felhívom a figyelmet arra, ha valaki rosszul érzi magát, feltétlen telefonon jelezze háziorvosának a problémát, és ne személyesen keresse azt fel!

 

Az igazgatóhoz megfogalmazott kérdéseket kérem elküldeni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

 

Kérem a fentiek tudomásul vételét és pontos betartását

Földesi Gyula

Igazgató

 

Budapest, 2020.03.16.

CÍMERÜNK


ISKOLÁNKRÓL

Iskolánk képzései

ESEMÉNYEK

Nincsenek események

KMASZC


FENNTARTÓNK


Együttműködő partnerünk

FACEBOOK OLDALUNK

ELÉRHETŐSÉGEINK

Soós István Borászati Technikum és Szakképző Iskola

OM azonosító: 035269/011

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/006362

Felnőttképzési engedély száma: E/2021/000028

Cím:
1221 Budapest, Kossuth Lajos u. 83.

Telefonszámaink:
Titkárság: +36 (1) 426-5384 (Telefon / Fax) Titkárság mobil: +36 (30) 336-8752
Tanári szoba: +36 (1) 426-5385 Gazdasági Hivatal mobil: +36 (30) 330-1103

e-mail:
titkarsag@borasziskola.hu